Posted by: adrianbalan | December 7, 2009

Diaspora nu ar trebui sa aiba drept de VOT !


Cam asta e mesajul pe care il inteleg din multe articole citite astazi in presa.

Dupa ce s-a dumirit presa ca cele 149.000 de voturi din diaspora au intors balanta votului (doar in interiorul Romaniei, Basescu a fost votat de 49.97% din alegatori, iar numarand si voturile din diaspora castiga cu 50.33% ), au aparut o puzderie de articole un pic mai “acide” decat de obicei fata de cei “rataciti de turma”.

Acei “plecaţi să îşi caute norocul şi prosperitatea în alte ţări” sunt chemati ironic acasa, sau sunt sfatuiti “sa isi vada de treaba lor”.

Undeva chiar se sugereaza ca “ei nu ar trebui sa aiba drept de vot”.

La ce sunt buni “capsunarii” acestia ce au plecat sa munceasca pe branci (de multe ori la propriu) prin strainatati? Adica ce nevoie au familiile lor de Western Union ?

Si ce treaba au ei sa voteze pentru “noi” … ca oricum nu mai sunt Romani …

Si oricum acolo au fost cumparati, toti … si in plus a costat si mai mult sa ii cumperi decat cei cumparati in Romania pentru  ca vezi, au salariile de peste 1000E, deci costa ceva sa ii faci sa stea 3-4 ore la coada in ploaie la vot.

Haideti sa facem  un referendum sa vedem daca ii mai lasam sa voteze la urmatorul tur de alegeri !

Referendum propus si semnat cu X de Gogu  (cel cu probleme).

Responses

  1. Sunt ultra saturat dupa ultimele 3 zile de ridicol dar nu pot sa ma abtin …

    1. Diaspora NU l-a pus pe Basescu presedinte doar pentru ca suma voturilor primite “de-afara” este mai mare decat diferenta dintre cei doi candidati …
    Afirmatia are la vel de multa valabilitate ca si cand ai spune ca Sectorul 6 l-a pus pe Basescu presedinte, pentru ca si de-acolo si-a luat vreo suta de mii de voturi …

    2. Odata ce incerci sa le promiti celor din strainatate bani ca sa se intoarca acasa e clar ca vrei votul lor … nu ai cum sa pretinzi ca diaspora are drept de vot DOAR daca voteaza cu tine …

    3. Votul unui individ se produce ca o colectie de motivatii … imi place de candidatul asta cum gandeste / nu il suport pe candidatul celorlalti si nu vreau sa iasa / imi pasa de ce se intampla in tara mea pe termen lung pentru ca vreau sa am optiunea de a ma intoarce / IMI PASA DE AI MEI SI DE CEI CARE VOR AVEA DE SUFERIT DACA EU NU VOTEZ CORECT … si mai mult de-atat … este imposibil sa vina un nevertebrat si sa pretinda ca oamenii care au murit ca sa am eu drept de vot s-au inselat in privinta mea …

    4. Daca inchizi dreptul diasporei de a vota, nu te vei mai putea baza niciodata pe notorietatea romanilor din afara granitelor, iar reusitele lor nu vor mai puncta pentru tine … sunt niste investitii morale si financiare pierdute definitiv.

    Asta este exact genul de discutie care poate face oamenii sa plece din tara si sa nu se mai duca la vot … n-am mai fost de foarte mult timp atata de dezamagit de clasa politica romaneasca …

    Singura consolare este ca PDL-ul este oarecum retinut in afirmatii pana acum si nu se complace intr-un dialog de ultima speta …
    Sper ca asta e semnul schimbarii atitudinii lui Basescu …

  2. Doar un citat concludent din declaratia lui Basescu de azi, 11 dec 2009:

    # Fac apel la cei infierbantati de disputa politica si care arunca un semn de intrebare asupra romanilor din diaspora
    # Acestor oameni le datoreaza faptul ca in ultimii cinci ani, cu banii pe care i-au trimis acasa, au acoperit deficitul de cont curent generat de faptul ca noi, acasa, am consumat mai mult decat am produs.

  3. de ce sa acordam drept de vot diasporei cand ei nu sunt subiecti activi in Romania, au plecat din tara noastra de bine ce le-a mers nu ? Nu le pasa de viitorul tarii noastre, si de noi, cei care ramanem aici, nu ar trebui sa aiba drept de vot. PUNCT

  4. eu nu inteleg o treaba aici: mi se pare ca este un deficit de intelegere a democratiei ingrozitor; pur si simplu negarea dreptului la vot unor cetateni este o ideea antidemocratica. nu pot concepe cat de incrancenati sunt oamenii ca sa emita asemenea opinii. Iar argumentul aparatorilor diasporei cu miliardele bagate in tara, care ar legitima dreptul la vot, este si mai ridicol. Ce legatura au taxele, sula si prefectura?

    Cred ca exista lacune in educatia oamenilor in acest sens. Trebuie explicata ce inseamna democratie. Si eu am fost contactat de prieteni din tara si am fost intrebat de ce ma intereseaza sa votez!!!! Deci daca nu iti iese cantidatul tau, brusc intrebi in jur de ce lumea se intereseaza…dezinteresul era mai bun cand votau doar 20k in diaspora, eram tolerati atunci, intram in marja de eroare, distribuiam egal voturi.
    Subiectul este absolut gretos.
    Eu am votat in fiecare scrutin de cand am dreptul de vot, fie in tara fie in afara. Duminica am mers pana la Los Angeles (400km ) chiar gandindu-ma ca s-ar putea sa nu iasa cantindatul meu…dar asta nu m-a impiedicat nici o secunda sa imi pierd ziua.


Leave a Reply

Categories

