Posted by: adrianbalan | November 30, 2009

Coada la Alegeri – pentru ca dreptul nostru de a alege sa nu fie calcat in picioare !


In urma cu 2 ani scriam despre cozile in Paris de la referendumul pentru demiterea lui Basescu(2007). Si aratam fotografii cu multimi de oameni asteptand sa voteze in fata ambasadei, spuneam ca e nevoie de mai multe stampile si cabine de vot , credeam ca ceva se va schimba la urmatoarele alegeri datorita remarcilor noastre.

Si au venit acum alegerile pentru prezidentiale 2009(turul 1).

Ce avem la sectia de votare din Paris : ca si in 2007, 6 stampile cu mentiunea votat, din care una trimisa rupta.

Ce mai observam la Paris – cozi enorme – am ajuns la 12.10 la Ambasada, am plecat la 15.30 – 3 ore si jumatate de asteptat. La plecare m-am uitat inca o data inapoi – coada devenise deja mai lunga decat atunci cand am ajuns.

Am numarat cati oameni asteptau  inaintea mea – 360 . Si foarte multi din oamenii care au vrut sa voteze , au intrebat de cat timp asteptam si au zis … poate votam data viitoare, nu pot sa astept 4 ore in ploaie.

In imagini se vede o coada in interiorul ambasadei ce se continua pe strada principala, si coteste apoi pe o straduta laturalnica. Oare se vad asa cozi in Romania la sectiile de votare ?

Legal, avem dreptul sa votam. Iar noi incercam sa obtinem acest drept al nostru ? Cum ? Un pas este aceasta petitie in care cerem sa se organizeze  mai multe sectii de votare la Paris ( sau macar sa se trimita mai multe stampile de vot). Daca ai domiciliul Temporar in Franta si vrei ca opinia ta sa conteze, voteaza pentru aceasta petitie. Poate, poate o sa avem 7 stampile de vot la votul din turul 2 … 4000 de oameni ar putea vota in loc de 3500… ar fi o ameliorare.

Responses

  1. Eu am un comentariu despre numele blogului tau. Tu chiar nu ai asa nici o aspiratie catre universalitate? Daca totul se invarte in jurul tau, chiar crezi ca vei reusi sa creezi ceva care sa ajunga “celebru”? Asta zic eu ca e aspiratia oricarui scriitor. n-ai nici o sansa my firend. Incearca in prima faza sa scapi de tine insuti ca sa poti sa te gandesti mai bine la altii, la aceea despre care scri. Poate asa vei avea si tu sanse sa ajungi la mesaje mai universale, care sa conteze cu adevarat.

  2. 🙂 ete acu’ si tu 😛


Leave a Reply

Categories

